MARTA VALDES CORONEL

Categoría
Profesor Sustituto Interino

Contacto

Correo electrónico
Área
Psicología Básica

Investigación

Grupo de investigación

LABORATORIO DE DIVERSIDAD, COGNICIÓN Y LENGUAJE (LABDICOLE)

Proyectos y contratos de investigación

Respuesta a la Intervención en Comprensión Lectora en Personas con Retraso en el Lenguaje Oral o Escrito (PSI2015-65656-P - Investigador/a)

Capítulos en Libros

Saldaña, David;Murphy, Carol-anne;Ortiz-Gómez, Marta;Rivero-contreras, Miriam;Valdés, Marta:
Tratamientos psicológicos para los trastornos del lenguaje.. Pág. 167-191. PIRÁMIDE. PIRÁMIDE. 2021.
Valdés, Marta;Simpson-, Ian;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes:
Una intervención en monitorización para mejorar la lectura: una experiencia con grupos grandes. Pág. 363-381. Octaedro. Octaedro. 2020.

Asistencia a congresos

Fernández, Vanessa ;Rivero-contreras, Miriam;Simpson-, Ian;Solís-Campos, Adrián;Valdés, Marta;Saldaña, David;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Calet, Nuria;Erena , Gema;Ibáñez-Alfonso, Joaquín A.;Jiménez-Fernández, Gracia;Moreno-Perez, Francisco Javier;Juan-José Navarro;Ortiz-Gómez, Marta:
An Online Intervention in Self-Regulated Reading Comprehension for Adolescents with Autism Spectrum Disorder. Comunicación en congreso. 13th International Autism-Europe Congress . Cracovia, Austria. 2022
Erena , Gema;Rivero-contreras, Miriam;Simpson-, Ian;Solís-Campos, Adrián;Valdés, Marta;Saldaña, David;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Calet, Nuria;Fernández, Vanessa ;Ibáñez-Alfonso, Joaquín A.;Jiménez-Fernández, Gracia;Moreno-Perez, Francisco Javier;Juan-José Navarro;Ortiz-Gómez, Marta:
Executive functions in reading comprehension: a study with autism spectrum disorder adolescents. Poster en Congreso. 13th International Autism-Europe Congress . Cracovia, Austria. 2022
Ortiz-Gómez, Marta;Rivero-contreras, Miriam;Simpson-, Ian;Solís-Campos, Adrián;Valdés, Marta;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Saldaña, David;Juárez-ramírez, Reyes;Calet, Nuria;Erena, Gema;Fernández, Vanessa ;Jiménez-Fernández, Gracia;Moreno-Perez, Francisco Javier;Juan-José Navarro:
Intervención online en monitorización de la comprensión lectora basada en un videojuego. Implementación de un estudio piloto. Comunicación en congreso. X International Congress of Language Acquisition. Girona, España. 2022
Fernández, Vanessa ;Rivero-contreras, Miriam;Simpson-, Ian;Solís-Campos, Adrián;Valdés, Marta;Saldaña, David;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Calet, Nuria;Ibáñez-Alfonso, Joaquín A.;Erena , Gema;Jiménez-Fernández, Gracia;Moreno-Perez, Francisco Javier;Juan-José Navarro;Ortiz-Gómez, Marta:
Intervención online en autorregulación sobre la comprensión lectora en personas con autismo. Comunicación en congreso. X International Congress of Language Acquisition. Girona, España. 2022
Ortiz-Gómez, Marta;Solís-Campos, Adrián;Valdés, Marta;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Saldaña, David;Juárez-ramírez, Reyes ;Calet, Nuria;Fernández-torres, Vanessa ;Jiménez-fernández, Gracia ;Moreno-Perez, Francisco Javier;Juan-José Navarro;Simpson-, Ian:
A Pilot Study of an Online Gaming-based Reading Comprehension Monitoring Intervention. Comunicación en congreso. e-LADDA CON 21: Understanding Language and Literacy Development in the Digital Age. , , , , , , , , , , , , , , , . FACULTAD DE PSICOLOGÍA. UNIVERSIDAD DE SEVILLA. 2021
Fernández, Vanessa ;Valdés, Marta;Saldaña, David;Calet, Nuria;Ibáñez-Alfonso, Joaquín A.;Jiménez-Fernández, Gracia;Moreno-Perez, Francisco Javier;Juan-José Navarro;Rivero-contreras, Miriam;Simpson-, Ian;Solís-Campos, Adrián:
Estudio piloto de la adaptación online de una intervención sobre la monitorización de la comprensión lectora: eliminando la brecha entre el aula real . Comunicación en congreso. IX Congreso Intenacional Multidisciplinar de Investigación Educativa. Barcelona. Congreso online.. 2021
Valdés, Marta;Simpson-, Ian;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes:
Una intervención en monitorización para mejorar la lectura: Una experiencia con grupos grandes. Comunicación en congreso. V Congreso Internacional AECL. Lectura y Dificultades Lectoras. Alicante, España. 2020
Valdés, Marta;Moreno-Perez, Francisco Javier;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Simpson-, Ian;Saldaña, David:
The effect of syntactic, vocabulary, and monitoring interventions on accuracy and eye movements in reading comprehension. Poster en Congreso. Third Workshop on Reading and Developmental Dyslexia. - San Sebastián, Donosti. 2019
Valdés, Marta;Moreno-Perez, Francisco Javier;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Simpson-, Ian;Saldaña, David:
The effect of syntactic, vocabulary, and monitoring interventions on accuracy and eye movements in reading comprehension. Poster en Congreso. Third International Workshop on Reading and Developmental Dyslexia. - San Sebastián, Donosti. 2019
Simpson-, Ian;Moreno-Perez, Francisco Javier;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Valdés, Marta;Saldaña, David:
The Effects of Morphological and Syntactic Knowledge on Reading Comprehension in Spanish Speaking Children. Comunicación en congreso. 7th International Congress of Educational Sciences and Development. Granada, Spain. 2019
Valdés, Marta;Moreno-Perez, Francisco Javier;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Saldaña, David;Simpson-, Ian:
Una intervención para mejorar la comprensión lectora, parte 2: el impacto de la monitorización. Comunicación en congreso. XII Encuentro Andaluz de Investigación en Lectoescritura. - CÓRDOBA, - CÓRDOBA, ESPAÑA.. 2018
Saldaña, David;Moreno-Perez, Francisco Javier;Simpson-, Ian;Valdés, Marta;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes:
An intervention to improve reading comprehension, part 1: the impact of oral language and metacognitive skills. Comunicación en congreso. XII Encuentro Andaluz de Investigación en Lectoescritura. - CÓRDOBA, - CÓRDOBA, ESPAÑA.. 2018
Saldaña, David;Moreno-Perez, Francisco Javier;Simpson-, Ian;Valdés, Marta;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes:
Impact of oral language and metacognitive interventions on reading comprehension: A comparison study. Comunicación en congreso. Twenty-Fifth Annual Meeting of the Society for the Scientific Study of Reading. Brighton, Reino Unido. 2018
Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Saldaña, David;Moreno-Perez, Francisco Javier;Simpson-, Ian;Valdés, Marta:
Si falla el vocabulario, ¿debemos intervenir en sintaxis parar mejorar la comprensión lectora?. Poster en Congreso. XXXI Congreso Internacional de la Asociación Española de Logopedia, Foniatría y Audiología e Iberoamericana de Fonoaudiología. Granada. 2018
Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Moreno-Perez, Francisco Javier;Simpson-, Ian;Valdés, Marta;Saldaña, David:
Impact of vocabulary and syntax interventions on the reading of poor comprehenders: a randomized-controlled study. Comunicación en congreso. 10th European Congress of Speech and Language Therapy, CPLOL. Estoril, Cascais ( Portugal). 2018
Saldaña, David;Acosta, Víctor;Moreno-Perez, Francisco Javier;Ramírez-santana, Gustavo M.;Valdés, Marta;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes:
Service provision to children with developmental language disorder in Spain . Poster en Congreso. TaalStaal Conference. Utrecht, Holanda. 2017
Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Moreno-Perez, Francisco Javier;Saldaña, David;Simpson-, Ian;Valdés, Marta:
Syntactic Knowledge is More Strongly Related to Reading Comprehension in Spanish Speaking Children with Low Oral Vocabulary Compared to Typically Deve. Poster en Congreso. TaalStaal Conference. Utrecht, Holanda. 2017
Valdés, Marta;Moreno-Perez, Francisco Javier;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Simpson-, Ian;Saldaña, David:
A comprehension-monitoring intervention: Effects on online comprehension strategies in children with poor comprehension . Poster en Congreso. TaalStaal Conference. Utrecht, Holanda. 2017
Valdés, Marta:
A comprehension-monitoring intervention: Effects on online comprehension strategies in children with poor comprehension . Poster en Congreso. TaalStaal Conference. Utrecht, Holanda. 2017
Simpson-, Ian;Moreno-Perez, Francisco Javier;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Valdés, Marta;Saldaña, David:
Los efectos del conocimiento morfológico y sintáctico sobre la comprensión lectora en niños españoles. Ponencia en Congreso. XI Encuentro Andaluz de Investigación En Lectoescrtura. Sevilla. 2017

Artículos publicados

Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Moreno-Perez, Francisco Javier;Simpson-, Ian;Valdés, Marta;Saldaña, David:
The Influence of Syntactic Knowledge on Reading Comprehension Varies as a Function of Oral Vocabulary in Spanish Speaking Children. Journal of Research in Reading. 2021. Vol: 44. Núm: 3. Pág. 695-714. https://doi.org/10.1111/1467-9817.12363.
Simpson-, Ian;Moreno-Perez, Francisco Javier;Rodriguez-Ortiz, Isabel Reyes;Valdés, Marta;Saldaña, David:
The Effects of Morphological and Syntactic Knowledge on Reading Comprehension in Spanish Speaking Children. Reading and Writing. 2020. Vol: 33. Núm: 2. Pág. 329-348. 10.1007/s11145-019-09964-5.